Marketing internetowy to temat rzeka, a podejmowanych działań i prac, jakie należy wykonać w celu promocji strony internetowej jest tyle, ilu jest wykonawców oraz klientów. Jednak większość właścicieli przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z tego, że kluczem do sukcesu jest dzisiaj SEO, dzięki któremu możesz znaleźć się wysoko w wynikach Google, a co za tym idzie – pozyskać więcej klientów. Ja zapewniam pozycjonowanie w Krakowie i Katowicach – zarówno na całą Polskę, jak i lokalnie, a moje doświadczenie pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję. I to nie tylko w wyszukiwarce!

pozycjonowanie katowice

Co da Ci pozycjonowanie w Krakowie i Katowicach?

SEO ma jeden prosty, ale nie zawsze łatwy do osiągnięcia cel – osiągnięcie wysokich pozycji strony w Google. Przynajmniej, jeżeli mówimy o pozycjonowaniu ogólnym, bo to lokalne – w Katowicach czy Krakowie, wygląda trochę inaczej. Znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwani Google da Ci o wiele większe szanse na to, że potencjalny klient kliknie w odnośnik do Twojej strony i w efekcie – skorzysta z Twojej oferty. Mało kto decyduje się na przeszukiwanie czeluści Google, a więc przeklikiwanie się przez kolejne strony – głównie przez brak czasu i chęci.

Dlatego celem dobrego specjalisty SEO jest zadbanie o wszystko w taki sposób, aby Twoja strona Internetowa mogła rankingować jak najwyżej – a wysoka pozycja to już krok do sukcesu w biznesie (nie tylko tym internetowym).

Kto powinien pozycjonować się lokalnie?

Jeżeli prowadzisz swoją firmę w Krakowie, Katowicach albo okolicy, a Twoim celem jest docieranie przede wszystkim do klientów z regionu, najważniejsze dla Ciebie powinno być pozycjonowanie lokalne. To właśnie ono da Ci możliwość informowania klientów z Krakowa, Katowic i okolic, że istnieje taka firma jak Twoja i jest gotowa zapewnić im najlepsze usługi albo produkty. Pozycjonując się na cały kraj, możesz mieć problem z dotarciem do takiego klienta – ze względu na większą konkurencję i… pojawienie się nie w tych wynikach co trzeba. Możesz pozycjonować się lokalnie, gdy świadczysz usługi, prowadzisz sklep lub restaurację, sprzedajesz… – cokolwiek. Masz niemal nieograniczone możliwości i ogromne szanse na to, by osiągnąć sukces, nawet prowadząc niewielkie przedsiębiorstwo, które teoretycznie nie ma startu do wielkich korporacji!

Aby osiągnąć sukces, powinno interesować Cię przede wszystkim to, aby znaleźć się w TOP3 wyników local SEO w Google. Klient szukający usługi lub produktu, po wpisaniu konkretnych słów, np. „hydraulik Kraków”, będzie chciał skorzystać z usług pobliskiej firmy, która zrealizuje dla niego zlecenie – po wpisaniu takiej razy ujrzy następujący widok w Google:

pozycjonowanie kraków

To właśnie wyniki lokalnego pozycjonowania na Kraków, w których znalezienie się da Ci przewagę nad konkurencją i sprawi, że telefony od klientów nie przestaną dzwonić. Ekran pojawia się na samej górze i znacznie wyróżnia się na tle wyników Google, więc naszym celem będzie wypozycjonowanie Twojej strony tak, aby się tu pojawiła. Tylko… jak to zrobić?

 

Pozycjonowanie lokalne – na co zwrócić uwagę?

Istnieje kilka elementów, na które doświadczony specjalista powinien zwrócić uwagę, aby SEO – czy to dla firmy w Krakowie, czy Katowicach – było skuteczne. Na co zwracam uwagę i jak uzyskuję najlepsze wyniki pozycjonowania lokalnego?

 – Optymalizacja strony internetowej

Piszę o tym na samym wstępie, bo to kwestia najbardziej istotna – niezależnie od tego, czy mówimy tutaj o lokalnym SEO, czy pozycjonowaniu globalnym. Jeżeli chcesz wypromować stronę swojej krakowskiej lub katowickiej firmy, musimy zadbać o to, aby była ona odpowiednio zoptymalizowana. Co to oznacza? Szereg działań, które spowodują, że witryna z jednej strony będzie merytoryczna i atrakcyjna dla użytkownika (potencjalnego klienta), a z drugiej wpadnie w oko Google, a więc zadowoli roboty, sprawdzające jakość stron.

Dobrze zoptymalizowana strona, której pozycjonowanie lokalne będzie skuteczne, powinna posiadać przede wszystkim:

  • wysokiej jakości treści,
  • optymalizację treści pod kątem fraz kluczowych, na których chcesz prowadzić swoje działania SEO,
  • grafiki i zdjęcia,
  • meta tagi – title i description,
  • mapę z lokalizacją Twojej firmy,
  • NAP, czyli podstawowe dane kontaktowe, takie jak adres, numer telefonu czy nazwisko właściciela firmy.

Jednym z moich pierwszych zadań jest kompleksowy audyt strony internetowej – tylko dzięki znalezieniu elementów, które należy usprawnić i dodać, mogę świadczyć profesjonalne usługi pozycjonowania w Krakowie i Katowicach. Odpowiednia optymalizacja to zadanie dla specjalisty, dlatego samodzielne zajmowanie się tym jest niewskazane!

 – Google Moja Firma

Przechodzimy do sedna, a więc usługi, która jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne, ma prawdopodobnie największe znacznie. Podstawą dla każdego przedsiębiorcy, chcącego pozycjonować się lokalnie jest stworzenie wizytówki na stronie Google Moja Firma – bez tego znalezienie się w TOP3 i docieranie do klientów nie będzie możliwe.

pozycjonowanie kraków karowice

Google Moja Firma to – mówiąc w skrócie – usługa, dzięki której masz możliwość umieszczenia w Google wszystkich danych swojej firmy – łącznie z nazwą, danymi kontaktowymi i lokalizacyjnymi. Co więcej – jest to miejsce, w którym klienci pozostawiać będą oceny Twoich produktów i usług, co również ma niemały wpływ – zarówno na pozycjonowanie lokalne w Krakowie i Katowicach, jak też renomę Twojego przedsiębiorstwa.

Jak właściwie zoptymalizować wizytówkę w Google Moja Firma, by miała ona pozytywny wpływ na local SEO?

  • Niezbędne jest oczywiście założenie konta w GMF – zadbam o to ja, jak również o weryfikację Twojego konta – dzięki temu pojawisz się na mapie i będziesz mógł promować swoją firmę w wyszukiwaniu lokalnym.
  • Ponownie należy zadbać o NAP, a więc wszelkie niezbędne dane kontaktowe, adres strony internetowej, a także dane lokalizacyjne – muszą one być nie tylko prawdziwe, ale również identyczne ze wszystkimi danymi firmy, jakie podajesz w innych miejscach w Internecie!
  • Warto dodać zdjęcia produktów, lokalizacji, wnętrz lokalu itd. Uwiarygodni to firmę – zarówno w oczach potencjalnych klientów, jak również robotów Google.
  • Konieczne jest przyporządkowanie firmy do konkretnej kategorii, aby zarówno użytkownik, jak i Google wiedzieli, czym się zajmujesz.
  • Opisy i opinie – te pierwsze tworzysz samodzielnie, o te drugie musisz zadbać. Recenzje użytkowników mają wpływ na SEO, a więc musisz świadczyć swoje usługi tak dobrze, jak to tylko możliwe.
  • Ważne jest też umieszczenie linków w wizytówce – należy jednak zrobić to umiejętnie. Warto też pamiętać o różnych rodzajach linków – lokalnych, branżowych i z dużych stron. Jak udostępnić link? Dowiedzmy się u źródła:pozycjonowanie google moja firma – Linki – najważniejsze w SEO!

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że optymalizacja strony i stworzenie odpowiedniej wizytówki w Google to nie wszystko, co pozwoli Ci osiągnąć doskonałe rezultaty w pozycjonowaniu lokalnym? Oczywiście podstawą SEO i to niezależnie od tego, czy pozycjonujesz się w Krakowie, Katowicach czy jakimkolwiek innym miejscu na świecie, są linki. To one budują autorytet strony i pozwalają rankingować na wysokich pozycjach w Google.

Oczywiście o linki zadba specjalista SEO – Twoja strona zyska dzięki jego działaniom linki w odpowiedniej ilości i (co niezwykle ważne!) o odpowiedniej jakości, co pozwoli nam wspólnie uzyskać najlepszy możliwy efekt.

 – Social Media

social media pozycjonowanie katowice

Działania w mediach społecznościowych nie mają niestety bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google, ale mogą stanowić bardzo dobrą strategię marketingową, będącą uzupełnieniem SEO. Na Facebooku, Twitterze czy Linkedin można doskonale się promować – również lokalnie, dlatego tez zalecane jest założenie profilu swojej firmy, prowadzenie go i budowanie społeczności. To pozwoli Ci na uzyskiwanie większej liczby wejść na stronę, a co za tym idzie – będzie miało wpływ na to, jak witryna będzie postrzegana przez Google. Social media mają więc pośredni wpływ na pozycjonowanie w Krakowie i Katowicach, dlatego nie warto lekceważyć ich potencjału!

 – Recenzje i wzmianki w Internecie

Pamiętaj, by dbać o reputację swojej firmy i recenzje w Internecie – nie tylko w Google czy na stronie internetowej, ale również w innych miejscach. Im więcej jest pozytywnych opinii, tym lepiej dla SEO, a przede wszystkim – dla potencjalnych klientów, którzy nie zdyskwalifikują Twojej kandydatury już na starcie.

 

Ile kosztuje pozycjonowanie w Krakowie i Katowicach?

Zapewne nie spodziewasz się tego, że otrzymasz konkretną cenę już tutaj. Niestety, nie jest to możliwe, ponieważ pozycjonowanie lokalne jest procesem, który może przebiegać bardzo różnie, a co za tym idzie – może przysporzyć mniej lub więcej pracy. Bardzo istotny wpływ na cenę ma też Twoja konkurencja i prowadzone przez nią działania – czasami trzeba bowiem mocno zawalczyć w Google, by prześcignąć firmę, również bardzo dobrze dbającą o wyniki w wyszukiwarce. A wtedy niezbędne będzie poświęcenie na kampanię SEO większego budżetu.

Specjalista SEO powinien zapewnić Ci natomiast wycenę już na początkowym etapie – to wyróżnia profesjonalistów od tych, którzy pozycjonowanie traktują nie do końca poważnie.

 

Postaw na doświadczenie w SEO!

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona została wypozycjonowana w pełni profesjonalnie i znalazła się w TOP3 wyników wyszukiwania lokalnego albo na pierwszej stronie ogólnych wyników wyszukiwania, postaw na specjalistów SEO, którzy mają wiedzę i doświadczenie. Sprawdź wcześniejsze realizacje, poznaj opinie i porównaj je – tylko w ten sposób rozpoczniesz współprace z kimś, kto będzie miał pozytywny wpływ na rozwój Twojego biznesu.

Pamiętaj również, że prawdziwy profesjonalista nie musi zapewnić Ci złotych gór – czasami rzeczywistość nie jest różowa i ktoś, komu zależy na kliencie, doskonale o tym wie. Istotna jest szczerość w relacjach oraz wzajemne zaufanie, na które stawiam w swojej codziennej pracy. Dlatego moje efekty SEO – również lokalnego w Krakowie i Katowicach – są satysfakcjonujące dla właścicieli małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.