Rynek e-commerce wciąż się rozwija. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Użytkownicy Internetu bardzo lubią robić zakupy w sieci, co oczywiście napędza rynek. Jednak, rosnąca konkurencja sprawia, że sklepy internetowe upadają już po kilku miesiącach. Czy jest sposób, aby nie tylko utrzymać się na powierzchni, ale jeszcze dobrze zarobić? Oprócz dobrego pomysłu na sklep i zaangażowania, warto zdecydować się na pozycjonowanie sklepu internetowego.

 

Zapewnić dobry start dla biznesu

 

Dobry start biznesu jest ważny. Pozwala stworzyć mocne fundamenty. Dlatego, już podczas planowania otwarcia sklepu internetowego, warto dokładnie przemyśleć kwestię jego reklamy. Skoro ma to być sklep internetowy, a zatem skierowany ku społeczności robiącej zakupy w sieci, reklama powinna – przede wszystkim – funkcjonować także w sieci. Pozycjonowanie sklepów internetowych z jednej strony napędza biznes internetowy, a z drugiej buduje jego pozycję.

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest konieczne przede wszystkim ze względu na bardzo dużą konkurencję. Sklep internetowy, który nie reklamuje się w sieci, nie jest w stanie przebić się przez gąszcz innych sklepów z branży.

Nasze działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego wpływają na:

  • zwiększenie widoczności sklepu wyszukiwarce internetowej, poprzez podniesienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • dotarcie do szerokiego grona odbiorców – zdecydowanych na zakup klientów lub potencjalnych klientów,
  • zwiększenie ruchu na stronie – częste odwiedziny internautów wpływają z jednej strony na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google, a z drugiej, umacniają wizerunek sklepu w świadomości użytkowników Internetu,
  • szeroko pojętą reklamę sklepu internetowego – częste wejścia na stronę pozwalają na zapamiętanie i utrwalenie loga firmy, kolorystyki, hasła reklamowego w świadomości odbiorcy. Z kolei ciekawe informacje i treści na stronie, czy też promocje, wpływają na chętne udostępnianie strony np. w mediach społecznościowych przez internatów,
  • wzmocnienie pozycji marki – im wyżej sklep internetowy w wyszukiwarce Google, tym większe zaufanie wśród klientów.

Wszystkie te działania prowadzą do zwiększenia zysków!

Jak pozycjonujemy sklep internetowy?

Profesjonalne, a zatem skuteczne, pozycjonowanie sklepu internetowego, opiera się na wykonaniu szeregu czynności. Ich zadaniem jest zbadanie mocnych i słabych stron sklepu, następnie poprawienie występujących błędów, które mogłyby spowalniać proces pozycjonowania lub go uniemożliwiać. Następnie podejmowane są działania zmierzające ku poprawie widoczności.

Poniżej przedstawiamy skrócony schemat naszych działań

Po pierwsze – audyt SEO. Audyt, a zatem dokładne sprawdzenie sklepu internetowego, jest niezwykle ważną czynnością i zawsze od tego zaczynamy nasza pracę przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. Rzetelny audyt pozwala wykryć błędy, znaleźć słabe i mocne strony. Mocne strony należy wykorzystać i zwiększyć ich potencjał, a słabe –  jak najszybciej przekształcić i zmienić.

Po drugie – wyeliminowanie błędów. Błędy strukturalne strony lub technologiczne zdarzają się bardzo często. Nierzadko nienaprawione błędy są przyczyną słabych efektów pozycjonowania. Dlatego, staramy się usunąć wszystkie problemy.

Po trzecie – wprowadzenie działań zwiększających ruch. Kiedy strona jest wolna od błędów, można wprowadzić działania, których celem jest zwiększenie widoczności sklepu. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga wiele wysiłku, wdrożenia wielu działań, wykonaniu ważnych zadań. My potrafimy to robić!

Po czwarte – tworzenie wartościowych treści. Algorytmy Googla wymagają od właścicieli stron internetowych, także od właścicieli sklepów internetowych, wyczerpujących treści związanych z tematyką strony. Gogle dba o zadowolenie klientów. A zatem, produkty znajdujące się w sklepie internetowym powinny zostać rzetelnie opisane, podobnie jak kategorie produktów. Jest to ważne nie tylko ze względu na algorytmy wyszukiwarki, ale również ze względu na klientów, którzy chętniej robią zakupy w sklepach, które wyglądają profesjonalnie. Pozycjonowanie sklepów internetowych w dużej części opiera się na dobrych treściach na stronie.

Po piąte – ciągłe monitorowanie i raportowanie. Zarówno monitorowanie każdej strony pozycjonowanej,  w tym sklepów internetowych, jak i tworzenie raportów, to kwestie bardzo istotne. Dzięki nim, można bardzo szybko zareagować w przypadku zmian algorytmów wyszukiwarki Google. Monitorowanie umożliwia dokonywanie zmian w pozycjonowaniu tak, aby przynosiły największe korzyści.

Dlaczego my?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces wymagający wiedzy, doświadczenia i specjalistycznych narzędzi. Nasza firma posiada to wszystko. Wiemy jak działać skutecznie i chcemy, abyś właśnie Ty mógł się o tym przekonać!

Jeżeli chcesz, aby twój sklep zawsze wyprzedzał  o krok konkurencję…

Jeżeli chcesz, aby twój sklep stał się rozpoznawalny w sieci…

Jeżeli chcesz, zwiększyć zyski ze sprzedaży ..

… napisz do nas lub zadzwoń. Porozmawiamy o twoich oczekiwaniach i naszych możliwościach. Jesteśmy pewni, że znajdziemy wspólny język korzyści!